Kosta Angeli Radovani jedan je od najznačajnijih predstavnika hrvatskoga modernog kiparstva, umjetnik koji u vrijeme nadiranja apstrakcije u drugoj polovici 20. stoljeća ostaje vjeran figuraciji, gdje ipak uspijeva donijeti nova oblikovna rješenja i kriterije koji ga čine aktualnim i relevantnim sudionikom modernističkih zbivanja. Njegov cjelokupni umjetnički opus usko je vezan uz dva osnovna motiva: akt i portret, a na izložbi u Muzeju likovnih umjetnosti u Osijeku djelima iz fundusa Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti predstavljen je ovaj potonji, i to kroz Radovanijev klasični kiparski, ali i medaljerski opus.
Riječ je o donaciji koja sadrži ukupno 40 radova u bronci, portretnih glava i medalja Koste Angelija Radovanija nastalih između 1946. i 1999. godine na kojima je prikazao znamenite osobe iz područja hrvatske znanosti, umjetnosti i društvenog života, redovne ili počasne članove Akademije, a dodatak izložbi su i tri Radovanijeve medalje iz fundusa Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku.
Značajan Radovanijev iskorak u odnosu na tradiciju posebno je vidljiv u njegovom medaljerskom radu. U slučaju medalja Koste Angelija Radovanija, sadržajna samodostatnost portreta učinila je tradicionalne natpise i revers suvišnima. No ne na štetu ostvarivanja „besmrtnosti“ portretiranoga. Autor od klasične strukture medalje ostavlja jedino kružnu formu, koju pročišćava i svodi na portret na aversu kao nositelj cjelokupnog značenja. Sadržajna i oblikovna složenost Radovanijevog pristupa portretu bila je dovoljna da krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina strukturalno i semiološki preobrazi i pomakne granice medija medalje.
Katalog izložbe možete pogledati ovdje.